Perugia, 3 luglio 2011: III Congresso Internazionale di Astrologia
Meskalila Nunzia Coppola, Dante Valente
CIDA & Comune di Perugia
III Congresso Internazionale di Astrologia
Domenica 3 luglio 2011, 9.00-20.00
Perugia, Sala della Vaccara, Palazzo Dei Priori, P. 4 Novembre
Il Convegno ha un duplice obiettivo: diffondere la buona astrologia come strumento di consapevolezza e formazione al futuro; promuovere l’intercultura e il pluralismo astrologico, valutando le varie metodologie (antiche e moderne), come gioielli preziosi e differenti, deposti nello stesso scrigno della volta celeste.
Info. tel. 338.3018220
È necessaria l’iscrizione (20 Euro)
Relatori in ordine alfabetico
1. GRAZIA BORDONI – Astrologia moderna
PRENDIMI L’ANIMA: L’OROSCOPO COME VISSUTO PSICHICO
L’intreccio celeste che ci rappresenta e ci accompagna dal momento in cui veniamo alla luce, può essere letto su tre piani: il piano psichico, quello fisico e il destinico. Ogni singolo fattore del Tema Natale permette questi differenti livelli di lettura e di espressione, perciò rappresenta il nostro reale psichico e il nostro vissuto cosciente. Ogni Scuola o branca dell’Astrologia, secondo il proprio approccio e il modus operandi del proprio settore, privilegia un livello piuttosto che un altro. Resta, però, indubbio che l’analisi astrologica ci offre tutti gli strumenti necessari per leggere l’anima che il disegno davanti a noi così bene rappresenta e descrive … con tutti i rischi che quest’operazione comporta.
2. LIETTA CATONI – Astrologia uraniana
I DISORDINI DELLA PERSONALITÀ: DAL METODO D’INDAGINE DELLA SCUOLA DI AMBURGO ALLA RICERCA SPERIMENTALE DELLE FIGURE PLANETARIE
L’intervento inizierà con una breve nota storica sulla Scuola di Amburgo e i suoi pionieri. Vi sarà l’introduzione al Metodo Uraniano con il principio di simmetria, le figure planetarie e i transnettuniani. Seguiranno due esperienze in diretta sul modo d’interrogare l’oroscopo con il dial 90°, lo strumento per la raccolta delle figure planetarie. Prima esperienza – Domanda e risposta in diretta: ” Che cosa accade a Perugia il 3 luglio 2011 alle h. 9.00 AM?”. Seconda Esperienza in progress: analisi specifica dei grafici, collaudata da due esempi pratici con Urano/Admetos, la figura planetaria dei disordini della personalità.
3. MESKALILA NUNZIA COPPOLA – Astrologia karmica
LA LUNA, LA MEMORIA E IL KARMA.
L’amigdala è la parte più antica del cervello, è la memoria emotiva preposta a registrare ciò che è stato causa di dolore. Ricordando, riusciamo a trovare strumenti di protezione e reazioni salutari. L’argentea Luna rappresenta la parte dell’organo mentale preposta al servizio di archiviazione emozionale che in un gioco di similitudine, associa l’esperienza corrente con gli accadimenti del passato: storie, melanconie, mistificazioni e intuizioni. La memoria karmica è ricettacolo di emozioni e vissuti antichi che permeano il presente con un preciso ritmo. Nel TN karmico, l’insieme planetario della Luna indica il sistema di comparazione emotiva tra stimoli correnti ed esperienze passate. La Luna illumina il sentiero della gioia, indicando come ridurre o trasformare la reiterazione di esperienze dolorosamente nocive.
4. DARBY COSTELLO – Astrologia psicologica
L’ANIMO UMANO HA BISOGNO DI BELLEZZA E GIOIA: COME COLTIVARE VENERE
L’animo umano sente un forte bisogno di bellezza e gioia, soprattutto nei tempi freddi e duri di Plutone in Capricorno. Tutti ereditiamo una posizione particolare di Venere alla nascita, tutti la viviamo e la sperimentiamo. In che modo conserviamo quest’energia planetaria nella nostra vita e in che modo integriamo i raggi luminosi di Venere celeste con le nostre energie interiori, man mano che ci avviamo alla vecchiaia? Tutti possiamo coltivare Venere e le sue funzioni. Il contadino si adopera per curare l’allottamento di terreno ereditato. Allo stesso modo, noi coltiviamo Venere, affinché i tesori più preziosi siano distribuiti armoniosamente, durante la gioventù e poi goduti con tranquillità nella vecchiaia.
5. LUISA DE GIULI –Matematica Stellare, Life Time Space Synthesis
LIFE TIME SPACE SYNTHESIS: IL CAMMIN DI NOSTRA VITA HA UN OROLOGIO
La matematica stellare coniugata alla “Sintesi della Vita nello Spazio e nel Tempo”, consente di entrare nel tempo con una tale precisione da poter definire il giorno degli avvenimenti e addirittura il minuto. La sintesi comprende tre Carte del cielo: l’Oroscopo di Nascita, l’Oroscopo delle Case e l’Oroscopo Karmico. Le scelte inevitabili celano un retroscena spirituale, perciò la datazione degli avvenimenti futuri ad esse collegate, fornisce previsioni utili a sostenere i punti di svolta della vita e a comprenderne il significato. Gli obiettivi della sintesi, attraverso previsioni esatte al minuto, sono la piena realizzazione spirituale e la chiara definizione del compito da realizzare nella propria vita per accedere all’evoluzione personale.
6. LUCIA GANGHERI – Arte e Figure celesti
LE COSTELLAZIONI DI MIRO
“La notte, la musica e le stelle cominciarono ad avere una parte sempre più importante nei miei quadri”, affermò Joan Mirò. L’Arte è sempre stata la testimone delle trasformazioni che hanno caratterizzato la vita umana. Le Figure celesti che sovrastano la Terra sono una mirabile e naturale rappresentazione artistica. Contemplando il cielo stellato, Mirò creò la serie delle Costellazioni: ventitré piccoli dipinti che costituiscono una sezione di cielo multicolore. La visionaria interpretazione delle configurazioni astrali da parte dell’artista, ci aiuta a capire che le tendenze surrealiste del pensiero sono parti pregnanti dell’animo umano e illuminano le sue facoltà razionali, piuttosto che ottenebrarle.
7. DEBORAH HOULDING – Astrologia oraria
L’ASTROLOGIA ORARIA E IL SUO POTERE DI CURA
L’astrologia oraria è molto più di una tecnica predittiva. La sua capacità di concretizzare verità derivanti dal passato, cela un valore aggiunto che mette in risalto la sua innegabile validità di cura della persona. Osservando il grafico come traccia visiva del problema da analizzare, noi apriamo un ventaglio di possibilità per il cliente, piuttosto che serrarci in una conclusione unica e inevitabile. In questo intervento, illustrando e commentando grafici recenti, unitamente al racconto dell’esperienza vissuta durante la consultazione, Deborah Houlding presenterà l’Astrologia Oraria come una potente tecnica capace di aiutare l’astrologo a prendersi cura dei clienti, accompagnandoli, attraverso il grafico e l’interazione diretta a superare le proprie paure e a implementare la fiducia nelle scelte per il proprio futuro.
LUNEDÌ 4 LUGLIO – Ore 10-13 (Optional)
Tavola rotonda e discussioni
Al Convegno seguirà una tavola rotonda con il Presidente Dante Valente, i Relatori disponibili e i partecipanti interessati.
* * *
ENGLISH VERSION
C.I.D.A. AND JAYAVIDYA CULTURAL ASSOCIATION
3rd INTERNATIONAL CONGRESS OF ASTROLOGY
2011 EDITION
LA PSICHE UMANA E LA VOLTA CELESTE
THE HUMAN MIND AND THE CELESTIAL VAULT
SUNDAY 3rd July, 9:00/20:00
Sala della Vaccara, Palazzo Dei Priori, Piazza 4 Novembre, 06123 Perugia
ORGANISATION AND MANAGEMENT: MESKALILA NUNZIA COPPOLA – MODERATION: DANTE VALENTE
SPONSORSHIP: MUNICIPALITY OF PERUGIA
MISSION: to diffuse good astrology as a tool for awareness and training for the future empowerment; to promote intercultural and astrological pluralism, by assessing the different methodologies (ancient and modern) as precious and different jewels placed in the same treasure chest: the celestial vault.
SPEAKERS IN ALPHABETICAL ORDER
1. GRAZIA BORDONI – Modern Astrology
TAKE MY SOUL: THE HOROSCOPE AS A PSYCHOLOGICAL AND PERSONAL EXPERIENCE.
As everyone is aware, the celestial weave which represents us and which accompanies us from birth, can be read on three levels: psychological, physical and with regard to destiny. Each factor of the natal chart has these different levels of reading and expression, so there can be no doubt: the natal chart is our psychological reality and our conscious living. There are astrological schools or branches which favour one level to the detriment of the others, and this is fine, it is a part of our human being. Luckily
everyone is free to choose the modus operandi he likes, so he can improve in his own branch. There is no doubt that the astrological interpretation has all the necessary tools to read the soul, which is represented and described by the chart in front of us, with all the risks connected with such an operation.
2. LIETTA CATONI – Uranian Astrology
PERSONALITY DISORDERS IN URANIAN ASTROLOGY: FROM THE METHOD OF THE HAMBURG SCHOOL OF ASTROLOGY, AN INVESTIGATION INTO THE EXPERIMENTAL RESEARCH OF NEW PLANETARY PICTURES
The speech will begin with a Brief history of the Hamburg School through its pioneers and the IUF (International Uranian Fellowship). There will follow an introduction to the Uranian-Hamburg School method with the principle of symmetry, planetary pictures, Aries and the personal points, the 8 Trans-Neptunian and the Six Houses System . There will then be two experiences of reading the “answer of the horoscope” together with the audience using the DIAL 90°, the best instrument for finding the planetary pictures. First Experience : “3rd July 2011, 9:00 AM, what happens in Perugia?” . The Second Experience is based on the Planetary picture of the personality disorders, Uranus/Admetos with two concrete cases: the movie star Marylin Monroe and the English psycho-analyst Peter F.
3. MESKALILA NUNZIA COPPOLA – Karmic Astrology
THE MOON, MEMORY AND KARMA.
The amygdale is the oldest part of human brain; it is the emotional memory in charge of recording what has caused pain. By remembering, we can find tools for protection and healthy reactions. The silvery Moon represents the part of our mental organ in charge of emotional archive which, in a game of similarity, associates present experience with past events: personal histories, moments of sadness, distortions and intuitions. The karmic memory is the receptacle of emotions and past personal experiences which permeate the present with a precise rhythm. In the karmic chart, the planetary complex of the Moon indicates the system of emotional comparison between current motivating forces and past occurrences, in order to avoid, reduce or transform the reiteration of harmful experiences.
4. DARBY COSTELLO – Psychological Astrology
THE HUMAN SOUL NEEDS BEAUTY AND JOY: HOW TO CULTIVATE VENUS
The human soul has a great need for beauty and joy, above all in the cold and hard times when Pluto is in Capricorn. We all inherit a particular position of Venus when we are born, we all live it and experiment with it. In which way do we preserve this planetary energy in our life, and in which way do we integrate the luminous rays of celestial Venus with our inner energies as we gradually approach old age? We can all cultivate Venus and its functions. The farmer does his best to take care of the plot of inherited land. We cultivate Venus in the same way, so that the most precious treasures are distributed harmoniously during youth and then calmly enjoyed during old age.
5. LUISA DE GIULI –Stellar Mathematics, , Life Time Space Synthesis
LIFE TIME SPACE SYNTHESIS: OUR LIFE’S PATH HAS A CLOCK
Stellar mathematics combined with the “Synthesis of Life in Space and Time” allows one to delve into time with so much precision that the day and even the minute of the events can be defined. The synthesis includes three Sky Charts: the Birth Horoscope, The Horoscope of the Houses and the Karmic Horoscope. The unavoidable choices conceal a spiritual background, and for this reason the dating of future events linked to this background supplies predictions which are useful for supporting the turning points in our life and for understanding their significance. The targets of the synthesis, by means of predictions which are exact to the minute, are full spiritual fulfilment and the clear definition of the task to be accomplished in life in order to have access to personal evolution.
6. LUCIA GANGHERI – Art and Celestial Figures
THE CONSTELLATIONS OF MIRÒ
“The night, the music and the stars begin to play an increasingly more important role in my paintings”, Joan Mirò declared. Art has always been a witness to the transformations which have characterised human life. The celestial Figures which tower above the Earth are a wonderful and natural artistic representation. Gazing at the starry sky, Mirò created the series of the Constellations: twenty-three small pictures which make up a section of multicoloured sky. The artist’s visionary interpretation of the astral configurations helps us to understand that the surrealistic tendencies of thought are substantial parts of the human soul and they enlighten its rational abilities, rather than obscuring them.
7. DEBORAH HOULDING – Horary Astrology
HORARY ASTROLOGY AND THE POWER OF HEALING
Horary astrology is much more than a prediction technique. Its ability to give substance to truths arising from the past conceals an add value which highlights its undeniable effectiveness in curing people. By observing the chart as a visual outline of the problem to be analysed, we open up a host of possibilities for the client rather than chaining ourselves to a single foregone conclusion. In this discussion, by illustrating and commenting on recent charts, along with the narration of the experience which occurred during the consultation, Deborah Houlding will present Horary Astrology as a powerful technique capable of assisting the astrologer in taking care of clients by helping them, through the chart and direct interaction, to overcome their own fears and to put into practice their faith in their choices for the future.
MONDAY 4th JULY – 10:00/13:00
(Optional)
Round table and discussions
The day after the Congress a round table is scheduled with the Speakers who are available and the Participants who are interested.